40 POMYSŁÓW NA TANI MARKETING DLA MAŁYCH FIRM
Mówią, że musisz wydawać pieniądze aby zarabiać pieniądze, a to z pewnością odnosi się do marketingu. Ale jeśli masz niewielki budżet na promocję swojej firmy, te pomysły na pewno pomogą zmniejszą twój marketingowy wydatek.
1) Dowiedz się, jak poprosić o skierowanie – i zrób to. Bardziej prawdopodobne jest, że dostaniesz coś, jeśli o to poprosisz. Nerwowy czy nowy? Powiązany artykuł zawiera skrypt, który może ci pomóc.
4) Daj bezpłatne warsztaty lub zajęcia związane z Twoimi produktami / usługami. Ludzie uwielbiają się uczyć, więc zajęcia na tematy związane z Twoimi produktami i usługami mogą być wielką wygraną.
5) Stwórz sprytne logo i slogan dla swojej firmy i używaj ich we wszystkich dokumentach (w tym e-mailach).
6) Utwórz broszurę. Broszury mogą być świetnymi narzędziami sprzedażowymi. Dają potencjalnym klientom, którzy chcą przemyśleć swoją ofertę, aby zabrać ze sobą coś. Dają ci trochę materiałów marketingowych, gdy rozmawiasz o swoich produktach lub usługach z klientami. I coś, co możesz wysłać również jako reklamę.
7) Uzyskaj darmowy rozgłos dla swojej firmy poprzez zaangażowanie mediów (w tym mediów społecznościowych !) W swoich wielkich otwarciach, ruchach lub imprezach charytatywnych. Czy jedno z tych wydarzeń nie wystąpi w najbliższej przyszłości? Zawsze możesz zostać mocno zaangażowany w czyjeś wydarzenie charytatywne, zostając sponsorem.
8) Stwórz stronę internetową dla swojej małej firmy, jeśli jej nie posiadasz. Nawet jeśli twoja strona internetowa jest obecna, to kto, co, gdzie i dlaczego twoja firma, przynajmniej daje ci dom w sieci i szansę znalezienia się w lokalnych poszukiwaniach – kluczowy dla znalezienia twojej firmy w dzisiejszych czasach. (Zwiększ swoje szanse na znalezienie się w wyszukiwaniu lokalnym, umieszczając swoją firmę we wszystkich możliwych katalogach internetowych).
11) Opracuj plan mediów społecznościowych i go wdrożyć. Rozwój obecności w mediach społecznościowych może być świetnym marketingiem o niskim budżecie.
15) Użyj LinkedIn, aby połączyć się z potencjalnymi klientami / klientami.
REKLAMA
17) Utwórz film o swoim produkcie lub usłudze i opublikuj go w serwisie YouTube – lub nawet uruchom swój własny kanał YouTube.
18) Zostań gościem radiowym . Radio jest dalekie od śmierci i może być zarówno bardzo skutecznym sposobem kierowania na potencjalnych klientów, jak i znacznie tańszą formą reklamy w porównaniu do innych kanałów, takich jak telewizja.
19) Rozwijanie partnerstw biznesowych i prowadzenie wzajemnej promocji z innymi firmami . Promocja krzyżowa to świetny sposób na obniżenie kosztów reklamy i może stworzyć cenną synergię, z korzyścią dla wszystkich partnerów.
20) Weź udział we wspólnym przedsięwzięciu . Kolejny świetny sposób na obniżenie kosztów.
21) Wysyłaj promocje ze swoimi fakturami . Bezmózgowiec. W każdym razie wysyłasz dokument, więc dlaczego nie uwzględnić promocji?
22) Dowiedz się, jak napisać list sprzedaży killer . Bezpośrednia poczta lub e-mail, to będzie działać dla obu. A po napisaniu jednego, upewnij się, aby dowiedzieć się, jak zmaksymalizować odpowiedź na list sprzedaży .
23) Utwórz biuletyn e-mailowy. Daje to doskonałą okazję do pozostania w stałym kontakcie z klientami.
24) Sponsorowanie (lub przynajmniej duża część) imprezy charytatywnej społeczności.
25) Kożystaj z aplikacji do marketingu internetowego dla małych i średnich firm.
26) Dołącz do grupy kontaktów twarzą w twarz. Jeśli prowadzisz lokalną firmę i nie jesteś jeszcze członkiem co najmniej jednej lokalnej grupy networkingowej, umieść to u góry listy zadań, wielkimi literami i przejdź dalej. Nie ma szybszego i prostszego sposobu na nawiązywanie kontaktów i poznawanie się w lokalnej społeczności.
27) Dołącz do profesjonalnych i / lub biznesowych organizacji. Zobacz # 26. Trzeba zrobić.
28) Weź udział w lokalnych mikserach biznesowych / targach. (A tak przy okazji, ta rada dotycząca tworzenia skutecznych wystaw targowych sprawi, że twój stół lub stoisko będą w centrum uwagi).
29) Oszczędź pieniądze, ucząc się, jak prawidłowo przygotować się do targów,zanim weźmiesz udział w jakimś programie.
30) Złóż wniosek o nagrody biznesowe. Wiele organizacji biznesowych wybiera co roku najlepsze firmy i najlepsze firmy w poszczególnych kategoriach, takie jak obsługa klienta . Nie ma nic złego w nominowaniu od znajomego – lub nawet nominowaniu siebie.
31) Dowiedz się, jak stworzyć skuteczną prezentację sprzedaży, która przekonuje klientów do zakupu.
32) Dowiedz się, jakie są najgorsze błędy sprzedaży – i ich unikaj.
33) Pisz artykuły na tematy związane z Twoją firmą i zachęcaj ludzi do publikowania ich za darmo.
34) Idź na zimne rozmowy.
36) Połóż plastikowy uchwyt na wizytówkę z boku pojazdu.
37) Przeżyj nieśmiałość i promuj siebie. Każdy ma coś, z czego może być dumny. Niezależnie od tego, czy jest to nagroda, nowa umiejętność, kamień milowy lub praca dla społeczności, przećwicz samodzielną promocję poprzez mówienie i pisanie o swoich osiągnięciach. Dodaj linię o czymś, z czego jesteś dumny, do swojego podpisu e-mail i do papeterii. Ogłoś na Facebooku, tweetuj o tym, dodaj go do swojego profilu na LinkedIn. Niech inni o tym wiedzą!
38) Dowiedz się, jak przedstawić wzrost ceny klientowi – i zatrzymaj klienta.
39) Pamiętaj, że kiedy prowadzisz małą firmę, jesteś firmą. Wizerunek firmy jest podstawą sukcesu.
40) Utwórz / zaktualizuj plan marketingowy dla swojej małej firmy. Czy ostatnio spojrzałeś na swój plan marketingowy? Wyciągnij go. Spójrz. Czy te cele marketingowe są wciąż tym, co próbujesz osiągnąć? Czy masz nowe? I co robisz, aby je teraz osiągnąć? Przynajmniej czas na nową kampanię marketingową. A może nadszedł czas na cały marketing. Oto jak poprawić swoje bieżące strategie marketingowe.
Czy ta informacja była pomocna?